Adatvédelmi irányelvek
Adatvédelmi kötelezettségvállalásaink
Az Air France elkötelezett amellett, hogy egyedülálló utazási élményt nyújtson ügyfeleinek, miközben tiszteletben tartja és védi magánéletüket. Adatvédelmi irányelveink célja, hogy Ön jobban átlássa, hogyan használjuk fel személyes adatait, hogyan védjük azokat, és hogyan gyakorolhatja jogait. • Az Ön adatait mindig az EU adatvédelmi szabályainak és az egyéb alkalmazandó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően dolgozzuk fel, hogy megvédjük azokat a jogosulatlan hozzáféréstől és biztosítsuk az adattovábbítás biztonságát. • Átláthatóan kezeljük az általunk gyűjtött adatok felhasználásának módját. • Érthetően ismertetjük, hogy milyen előnyökkel jár az Ön adatainak velünk való megosztása, illetve kommunikációnkat az Ön igényeihez és preferenciáihoz igazítjuk. • Mindezt könnyen érthető nyelvezetet használva és az Air France és a partner légitársaságok útjain keresztül tesszük. • Ön rendelkezhet az adatai felett, és visszajelzéseit felhasználjuk szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésére. • Gondoskodunk adatainak biztonságáról. Abban a valószínűtlen esetben, ha az Ön adatait feltörik, a lehető leghamarabb megállítjuk a kiszivárgást, és azonnal értesítjük Önt. • Ha adatait meg kell osztanunk szervezetünkön kívül annak érdekében, hogy ezáltal szolgáltatásokat nyújthassunk Önnek, és jobban megismerjük az Ön igényeit, ezt az adatvédelmi irányelveinkben kifejezetten feltüntetjük. Az Ön hozzájárulása nélkül nem adjuk el és nem adjuk bérbe személyes adatait külső szervezeteknek. • Komolyan vesszük az Ön adatait, és intézkedéseket vezetünk be személyes adatainak védelme és biztonsága érdekében.
Az Ön személyes adatainak védelme
Szolgáltatásainak, különösen a weboldalon vagy mobilalkalmazásokban elérhető szolgáltatásainak igénybevételekor az AIR FRANCE mint adatfeldolgozó, személyes adatokat gyűjt és dolgoz fel Önről. A jelen adatvédelmi irányelvek („Irányelvek”) minden általunk feldolgozott adatra vonatkoznak, különösen amikor Ön foglalást végez, jegyet vásárol, velünk utazik, megvásárolja vagy igénybe veszi valamennyi szolgáltatásunkat, meglátogatja weboldalunkat, használja mobilalkalmazásainkat, vagy amikor kapcsolatba lép velünk az Ön számára elérhetővé tett különböző csatornákon keresztül. Fontos, hogy elolvassa a jelen Irányelveket, valamint minden más adatvédelmi irányelvet is, amelyet esetleg elküldünk Önnek – például a Flying Blue adatvédelmi irányelveit, ha Ön hűségprogramunk tagja –, hogy teljes mértékben tisztában legyen azzal, hogyan dolgozzuk fel személyes adatait, hogyan védjük azokat, és hogyan gyakorolhatja jogait. A jelen Irányelvek nem minősülnek szerződésnek, és nem keletkeztetnek szerződéses kötelezettséget.
Mivel a magánélet tiszteletben tartása az egyik fő szempontunk, és a szolgáltatásaink igénybevételével nyújtani kívánt élmény középpontjában áll, vállaljuk, hogy magas szintű védelmet biztosítunk ügyfeleink, leendő ügyfeleink, weboldalunk vagy mobilalkalmazásaink felhasználói és általában véve minden, a feldolgozási műveleteinkben érintett személy személyes adatai számára. Vállaljuk, hogy betartjuk az általunk végzett valamennyi személyes adat feldolgozására vonatkozó előírásokat, különösen az 1978. január 6-i, módosított francia adatvédelmi törvény és az általános adatvédelmi rendelet (EU 2016/679 rendelet) vagy „GDPR ” rendelkezéseit. Különösen a következő elvek mellett köteleztük el magunkat:
Az Ön személyes adatainak feldolgozása jogszerűen, tisztességesen és átlátható módon történik (jogszerűség, tisztesség, átláthatóság stb.). Az Ön személyes adatait meghatározott, egyértelmű és jogszerű célokból gyűjtjük, és azokat nem dolgozzuk fel az említett célokkal összeegyeztethetetlen módon (célhoz kötöttség stb.). Az Ön személyes adatait megfelelő és releváns módon gyűjtjük, és a feldolgozás céljára korlátozva (adatminimalizálás). Az Ön személyes adatai pontosak, naprakészek, és minden ésszerű lépést megteszünk annak érdekében, hogy a feldolgozásuk céljára tekintettel pontatlan adatokat töröljük vagy frissítsük (pontosság stb.).
Vállaljuk, hogy megfelelő belső eljárásokat vezetünk be annak érdekében, hogy valamennyi alkalmazottunk tudatosságát növeljük, és hogy szervezetünkön belül biztosítsuk e szabályok betartását. Ezenkívül vállaljuk, hogy megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajtunk végre a megfelelő biztonsági szint garantálása és az Ön személyes adatainak védelme érdekében a feldolgozási műveletek kezdetétől fogva. Végül, szerződésben megköveteljük a személyes adatok védelmének azonos szintjét alvállalkozóink esetében is. E szabályok megfelelő alkalmazásának biztosítása érdekében Adatvédelmi Tisztviselőt (DPO) neveztünk ki, aki a francia adatvédelmi hatóság, a Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés (CNIL) fő kapcsolattartója.
5.1 Az adatkezelés céljai Az Ön személyes adatainak felhasználásának fő céljai a következők: a) Szolgáltatások nyújtása az Ön számára Általános tudnivalók: a foglalások, az utazási feltételek és a vásárlások kezelése érdekében a 3.1. pontban felsorolt információk legnagyobb részét fel kell dolgoznunk. Többek között szükségünk van az Ön személyazonosító adataira is, hogy azonosítani tudjuk Önt és kiállíthassuk a jegyét. Ahhoz, hogy a járatával, az utazás különböző szakaszaival (utasfelvétel, beszállás) és a járat állapotának változásával kapcsolatos összes információt eljuttathassuk Önhöz, szükségünk van az elérhetőségeire. Az Ön elvárásainak megfelelő szolgáltatásnyújtás érdekében feldolgozzuk az utazásával és preferenciáival összefüggő adatokat, különösen, ha Ön személyes felhasználói fiókot hozott létre.Az adatkezelés jogalapja: Személyes adatait azért kezeljük, mert ezek szükségesek az Ön szállítási szerződésének teljesítéséhez és szolgáltatásaink nyújtásához. b) b) Hűségprogramban való tagságának kezeléseÁltalános tudnivalók: Annak érdekében, hogy Ön vagy vállalata igénybe vehesse hűségprogramjaink kedvezményeit és jutalmait, kezeljük az Ön nevét, elérhetőségeit, tagsági adatait, foglalási adatait, vásárlásait, valamint szükség esetén az ügyfélszolgálatunkkal folytatott beszélgetést (lásd a 3.1 a, b, c, e, f pontok). Az adatkezelés jogalapja: Ezen adatokat azért kezeljük, mert szükségesek az Ön szerződésének teljesítéséhez, valamint a fiókjai és az azokhoz kapcsolódó előnyök kezeléséhez. c) Online vagy mobilalkalmazásainkon keresztüli szolgáltatásaink biztosítása, valamint az optimális élmény nyújtásaÁltalános tudnivalók: Például az Ön nevét és a járatára vonatkozó adatokat használjuk akkor, amikor bejelentkezik mobilalkalmazásunkba. Bizonyos online szolgáltatásunk és alkalmazásunk a tartózkodási helyét is felhasználja, például annak érdekében, hogy megmutassák az Önnek a legközelebbi helyet. Annak érdekében, hogy egyszerűbbé tegyük online szolgáltatásaink és alkalmazásaink használatát, és a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsuk, elemezhetjük az Ön által használt digitális felületeket, nevezetesen cookie-k és hasonló technológiák segítségével (lásd a 3.1 g pontot). Célunk többek között az, hogy megtudjuk, melyik digitális csatornát (e-mail, közösségi média) vagy melyik eszközt (asztali számítógép, táblagép vagy okostelefon) részesíti előnyben, azért hogy kommunikációnkat ahhoz igazíthassuk, amit Ön a leggyakrabban használ. Ha megszakítja a foglalási folyamatot weboldalunkon, tudunk küldeni Önnek egy e-mailt a munkamenetre mutató linkkel, hogy ott tudja folytatni, ahol abbahagyta. Ilyen típusú e-mailt kizárólag akkor küldünk, ha Ön ezt kérte, vagy hozzájárult ahhoz, hogy frissítéseinket és különleges ajánlatainkat e-mailben megkapja (lásd 4.1.e. pont). Az ilyen e-mailekre vonatkozó hozzájárulását bármikor visszavonhatja a leiratkozási linkre kattintva, a fiókjában (amennyiben van Önnek) megadott kommunikációs beállítások módosításával, vagy ha kapcsolatba lép velünk (lásd fentebb a „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?” című 9. pontot) Az adatkezelés jogalapja: Személyes adatait azért kezeljük, mert ez szükséges a fuvarozási szerződés teljesítéséhez és szolgáltatásaink nyújtásához, valamint a fent ismertetett jogos érdekek miatt is, hogy jobban ki tudjuk szolgálni Önt a kiválasztott csatornán keresztül. A tartózkodási helyére vonatkozó adatokat az Ön hozzájárulása alapján kezeljük. d) Statisztikai elemzések végzése és termékeink, szolgáltatásaink fejlesztése Általános tudnivalók:elemzéseket végzünk szolgáltatásaink, hűségprogramjaink, weboldalaink, mobilalkalmazásaink és közösségi média használatáról, valamint ügyfeleink és felhasználóink viselkedési szokásairól és preferenciáiról. Kutatásaink eredményeit arra használjuk fel, hogy még jobb szolgáltatásokat és ajánlatokat dolgozzunk ki ügyfeleink számára, fejlesszük hűségprogramjainkat, még jobb ügyfélszolgálatot biztosítsunk, valamint javítsuk weboldalaink és mobilalkalmazásaink megjelenését és tartalmát. Személyes adatok kategóriái: kutatásaink során felhasználhatjuk a 3.1. pontban ismertetett személyes adatkategóriákat. Különböző vizsgálatokat végzünk annak érdekében, hogy felmérjük elégedettségét és pontosabban megértsük igényeit. Például az Ön foglalási adatait és a megvásárolt kiegészítő szolgáltatásokat (extra poggyász és ülőhely opciók) arra használjuk, hogy javítsuk szolgáltatásainkat és relevánsabb ajánlatokat kínálhassunk. Ha elemzéseink azt mutatják, hogy például bizonyos járatokon az utasok nagyobb valószínűséggel választják a tágasabb helyet biztosító ülőhelyeket, akkor felhasználhatjuk ezt az információt arra, hogy hasonló járatokon több ilyen típusú ülőhelyet kínáljunk. Az adatfeldolgozás jogalapja: Személyes adatait a fent ismertetett jogos érdekek alapján kezeljük. Az alkalmazandó rendelkezésekkel összhangban Ön jogosult tiltakozni személyes adatainak statisztikai kutatási célú kezelése ellen, amennyiben erre az Ön sajátos helyzete okot ad. (lásd a 9. pontot: „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?”) e) Marketingkampányaink teljesítményének mérésére: Személyes adatait felhasználhatjuk marketingkampányaink hatékonyságának mérésére az „5.1.e pontban ismertetett hirdetési partnereinken keresztül.)”. f) Az Ön érdeklődési körének megfelelő frissítések és különleges ajánlatok küldése Általános tudnivalók:amennyiben feliratkozott, személyre szabott értesítéseket és ajánlatokat küldünk Önnek e-mailben társaságunk termékeinkről és szolgáltatásainkról. Bármikor leiratkozhat (lásd az alábbi feltételeket). Csatornák: Különböző csatornákat használunk, mint például e-mail, mobil push értesítések, postai levelezés, weboldalakon elhelyezett hirdetési felületek, illetve közösségi média. Például:
a foglalásával és a járatkezeléssel kapcsolatos e-mailek: Ha repülőjegyet foglal nálunk, több e-mailt is kap a foglalásával kapcsolatban (például foglalási visszaigazolás, utasfelvételi és beszállási információk). Ezek az üzenetek társaságunkkal kapcsolatos termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó hirdetéseket és ajánlatokat tartalmaznak. A társasággal kapcsolatos híreket, valamint termékeinkre és szolgáltatásainkra vonatkozó ajánlatokat tartalmazó e-mailek: Ezek az e-mailek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint partnereink által kínált hasonló szolgáltatásokkal kapcsolatos ajánlatokat tartalmaznak. Az Ön beleegyezésével különleges alkalmakkor, például születésnapjára speciális ajánlatot küldhetünk Önnek e-mailben, vagy személyre szabott ajánlatokat kínálhatunk egy közelgő utazásra a visszatérését követő hónapokban. Az Ön beleegyezésével különleges alkalmakkor is tudunk Önnek küldeni e-mailt, például születésnapjára egy kivételes ajánlatot, vagy a visszaérkezése utáni hónapokra szóló, személyre szabott ajánlatokat egy következő utazásra. E-mails Flying Blue et Bluebiz: Flying Blue törzsutasprogramunk tagjaként e-mailben értesül a fiókja állapotáról és a program alapvető működéséhez szükséges összes információról. Feliratkozhat a Flying Blue, a résztvevő légitársaságok és egyéb partnereink legfrissebb programhíreire és személyre szabott ajánlataira is. Ha Ön tagja BlueBiz hűségprogramunknak, e-mailben megkapja a program legfrissebb híreit, valamint a mi és partnereink ajánlatait. A Flying Blue adatvédelmi irányelveiben további információkat talál a programban való tagsággal kapcsolatban gyűjtött személyes adatokról. A résztvevő légitársaságokat, valamint a Flying Blue és Bluebiz partnereinket szintén megtekintheti a következő weboldalakon: Flying Blue és Bluebiz . Közvetlen üzenetek más kommunikációs csatornákon keresztül: Előfordulhat, hogy más kommunikációs csatornákat is igénybe veszünk, hogy közvetlen üzenetekben személyre szabott hirdetéseket és speciális ajánlatokat juttassunk el Önhöz: például postai levél, mobil push értesítések vagy közösségi média (pl. Messenger, WhatsApp vagy WeChat). A releváns információk és személyre szabott hirdetések megjelenítése weboldalakon és alkalmazásokban: lásd cookie szabályzatunkat. Személyes adatait arra is felhasználhatjuk, hogy kizárjuk Önt az Ön számára már nem releváns hirdetésekből. Ha például Ön személyes AIR FRANCE- vagy Flying Blue-fiókjával jelentkezik be weboldalunkra, vagy ha egy e-mailben található hivatkozáson keresztül látogat el oldalainkra, a böngészési és kattintási szokásait adatkezelési platformunkon összekapcsoljuk az Ön foglalási adataival. Ezeket az adatokat főként arra használjuk, hogy a foglalás után ne jelenjenek meg Önnek további hirdetések. Személyre szabott célcsoport célzás a közösségi média platformjain keresztül: Eldöntheti, hogy kapjon-e személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat az Ön által használt közösségi médiában. A Facebook Custom Audience programját használjuk például. Ez a program többek között lehetővé teszi számunkra, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat jelenítsünk meg az Ön hírfolyamában a Facebook platformokon, elsősorban a Facebook Messengeren és az Instagramon. Ezt a programot arra is használhatjuk, hogy ha például már kapott hirdetéseket vagy hasonló ajánlatokat e-mailben, akkor nem jelenítjük meg Önnek a Facebook platformokon futó reklámkampányokat. Azért, hogy a Facebook megállapíthassa, hogy Ön már rendelkezik-e fiókkal, e-mail-címét és telefonszámát biztonságos (hashed) és álnevesített módon megosztjuk. Más adatokat nem osztunk meg a Facebookkal. Ezzel szemben a Facebook csak összesített adatokat szolgáltat nekünk a hirdetési kampányok hatékonyságáról. Ezek az adatok nem kapcsolhatók közvetlenül Önhöz. A Facebook nem tájékoztat minket arról, hogy Ön rendelkezik-e Facebook-fiókkal vagy nem. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy az Ön személyes adatai biztonságosak és bizalmasak maradjanak. Egy specifikus Facebook-kampány célközönségének meghatározásához felhasználhatjuk az Ön foglalási adatait vagy a weboldalaink, mobilalkalmazásaink vagy más digitális médiumok használata során gyűjtött adatokat. A Facebook az Önről gyűjtött adatokat hasonló célközönség felkutatására is felhasználhatja. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy új közönséget érjünk el a Facebookon keresztül. Látogasson el az erre a célra létrehozott Facebook-oldalakra, hgoy megtudja hogyan használják fel az Ön adatait a személyre szabott közönségprogramhoz és hogyan ellenőrizheti azokat az információkat, amelyekkel a Facebook személyre szabja az Önnek küldött hirdetéseket. Szintén megtekintheti a Facebook Adatvédelmi irányelvek . Részt vehetünk más közösségi média, így például a Google, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, WeChat, Kakaotalk és LINE által kínált hasonló programokban is. Javasoljuk, hogy tekintse meg ezeknek a közösségi médiumoknak az adatvédelmi irányelveit, hogy részletesebb információt kapjon adatainak kezeléséről.Ha rendelkezik Air France-fiókkal, a bejelentkezés után a következő oldalra léphet https://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences és megváltoztathatja beállításait Az „Air France személyre szabott ajánlatai” kikapcsolásához. Ha nem rendelkezik Air France fiókkal, lépjen kapcsolatba velünk (kérjük olvassa el alább a 9. pontot: „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?”-t). Amikor felveszi a kapcsolatot velünk, kérjük, használja azt az e-mail-címet, amelyre vonatkozóan vissza kívánja vonni a hozzájárulását. A cookie-król szóló irányelveink elfogadásával lehet, hogy ahhoz is hozzájárult, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat kapjon a közösségi média platformokon. Ebben az esetben elolvashatja Cookie-k kezelésére vonatkozó irányelvek hogyan tudja visszavonni a beleegyezését.
Személyre szabott ajánlatok: célunk, hogy az Ön érdeklődési köréhez és elvárásaihoz igazodó, releváns ajánlatokat nyújtsunk szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban. Ennek érdekében felhasználhatjuk a 3.1. pontban ismertetett személyes adatok kategóriáit. Például az Ön hozzájárulásával küldhetünk Önnek egy e-mailt, miután visszatért egy utazásról, a foglalási előzményeken alapuló ajánlatokkal, hogy inspiráljuk Önt a következő utazásra. Foglalási előzményeit (például szabadidős vagy üzleti utazás, kabinosztály, úti cél, Flying Blue tagság) szintén felhasználhatjuk arra, hogy kedvezményt kínáljunk Önnek feláras szolgáltatásokra, például felminősítésre vagy extra poggyászra. Hasonló módon egyéb, a partnereink által kínált szolgáltatásokat is javasolhatunk, például autóbérlést, biztosítási szolgáltatásokat vagy szállásfoglalást. Ebben az esetben az AIR FRANCE az összes üzenet feladója.. Az Ön hozzájárulása nélkül semmilyen elérhetőségi adatot nem osztunk meg partnereinkkel. Az adatkezelés jogalapja : a társaságunkkal való kapcsolatának jellegétől (ügyfél vagy érdeklődő) és az Ön részére küldött üzenettől függően az Ön hozzájárulása alapján vagy jogos érdekeink, illetve partnereink jogos érdekei alapján (a kereskedelmi célú üzletszerzésre vonatkozó szabályokkal összhangban) az Ön személyes adatait az ebben a bekezdésben ismertetettek szerint kezeljük annak érdekében, hogy szolgáltatásainkat népszerűsítsük, és közvetlen üzletszerzést folytassunk a társaságunkkal való kereskedelmi kapcsolatának figyelbevételével. Önnek bármikor joga van tiltakozni személyes adatainak közvetlen üzletszerzés célú felhasználása ellen (lásd alább a 9. pontot: „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?”) Leiratkozás: Bármikor leiratkozhat, hogy ne kapjon többé személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat. Az alábbiakban tájékoztatást talál a leiratkozás módjáról.
E-mailek: a leiratkozás linkre kattintva bármikor leiratkozhat a foglalási és hűségprogrammmal kapcsolatos e-mailjeinkben található hirdetéseinkről és ajánlatainkról, valamint a korábbi feliratkozásai alapján küldött e-mailekről. Ha rendelkezik Flying Blue-fiókkal, leiratkozhat a profiljában található kommunikációs beállítások módosításával is. Amennyiben leiratkozik, akkor csak a szolgáltatásaink igénybevételéhez szükséges e-maileket kapja meg (például a foglalási visszaigazolását, az utazásával kapcsolatos emlékeztetőz és az elektronikus jegyét), vagy ha Ön a Flying Blue hűségprogramunk tagja, akkor kizárólag a program működésével kapcsolatos e-maileket (például a fiókja állapotáról szóló üzeneteket).. Postai küldemény: Lépjen kapcsolatba velünk, ha tiltakozni szeretne a személyre szabott ajánlatok postai úton történő kézbesítése ellen (lásd alább a 9. pontot: .„HOGYAN GYAKOROLHATJAJOGAIT?”). Egyéb kommunikációs csatornák: ha Ön úgy döntött, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat szeretne kapni mobilos értesítéseken keresztül, akkor az okostelefonja beállításainak módosításával iratkozhat le (leküldéses értesítések esetén). Látogasson el a közösségi hálózat szolgáltatójának weboldalára, ahol további információkat talál arról, hogyan iratkozhat le a közösségi médián (pl. Messenger, WhatsApp és WeChat) keresztül érkező személyre szabott hirdetések és ajánlatok fogadásáról. Vegye fel a kapcsolatot Adatvédelmi osztályunkkal.: bármikor kapcsolatba léphet velünk, ha le szeretne iratkozni a reklámokat és ajánlatokat tartalmazó üzenetek fogadásáról (lásd alább a 9. pontot: „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?”).
g) Kapcsolattartás Önnel Az Ön elérhetőségi adatait arra használjuk, hogy tájékoztassuk szolgáltatásainkról vagy hűségprogramjainkról, információt adjunk járatával kapcsolatban, válaszoljunk kérdéseire, és kezeljük panaszait, függetlenül attól, hogy melyik csatornát használja: elektronikus és telefonos kapcsolattartás, mobil értesítések, közösségi média, chatbot, stb. Az adatkezelés jogalapja: Személyes adatait azért kezeljük, mert szükségesek a szállítási szerződés teljesítéséhez és szolgáltatásaink biztosításához. h) Járataink biztonságának garantálása Bármely olyan esemény, amely veszélyeztetheti egy járat biztonságát vagy védettségét, számítógépes nyilvántartásba vétel és/vagy panaszbejelentés tárgyát képezheti, és súlyos esetben az érintett utasokra vonatkozóan az Air France járatain történő utazási tilalomhoz vezethet. Ezt a számítógépes nyilvántartást elsősorban a járatok biztonságával kapcsolatos fontos események kezelése érdekében vezetjük, különös tekintettel az utasok fegyelmezetlen viselkedésére. Az érintett személyek adatahoz kizárólag az Air France felhatalmazott munkatársai férnek hozzá, és 5 évig őrzik meg azokat. Panasz benyújtása esetén az adatokat a folyamatban lévő jogi eljárások nyomon követésére használjuk fel, és azokat az eljárás, valamint a meghozott intézkedések teljes időtartama alatt megőrizzük. Ezeket az adatokat anonim módon statisztikai célokra és rendszerszintű elemzésre is felhasználjuk a repülésbiztonság területén. Súlyos esetekben, amikor a társaság szállítási tilalmat rendel el, az érintett személyeket levélben értesítjük az intézkedés fennállásának időtartamáról, még azelőtt, hogy az adatokat nyilvántartásba vennénk. Ezen adatok feldolgozása során fokozott technikai és szervezési intézkedéseket alkalmazunk az adatok védelme érdekében. Ezen adatokhoz való hozzáférés és azok helyesbítésének módjára vonatkozó további információkért kérjük, olvassa el a 9. pontot: „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?„. Az adatfeldolgozás jogalapja: ezeket az adatokat jogi és szabályozási kötelezettségeink teljesítése érdekében, valamint a járataink és a többi utasunk biztonságának garantálásához fűződő jogos érdekeink alapján dolgozzuk fel A társaság repülőgépeire történő beszállási tilalmak feldolgozását a CNIL engedélyezte (2016. július 21-i, 2016-240. számú határozat). i) Vitás ügyeink kezelése, csalás megelőzése vagy jogi kötelezettségeink teljesítése Az Ön adatait belső üzleti célok érdekében gyűjtjük, tároljuk és használjuk, például nyilvántartás vezetésére, viták rendezésére, fizetési elmaradások megelőzésére, és a csalás elleni védekezésre. Csalás esetén személyes adatai bekerülhetnek belső ellenőrzési és riasztási rendszerünkbe. Ezen túlmenően személyes adatait jogi és adózási kötelezettségeinknek megfelelően kezeljük. Előfordulhat, hogy jogszabályi előírások köteleznek minket arra, hogy azonosító adatait, valamint foglalási és utazási információit gyűjtsük és megosszuk a hatóságokkal vagy kormányzati szervekkel a határellenőrzés, bevándorlás, egy állam területére történő belépés, biztonság vagy terrorizmus elleni küzdelem céljából. Az adatkezelés jogalapja: Ezen adatokat jogszabályi vagy szabályozási kötelezettségeink teljesítése érdekében kezeljük, továbbá jogos érdekünkből is, különösen a peres ügyek kezelése, a nemfizetések megelőzése és a csalás elleni védekezés céljából. j) Az utasok utazási okmányainak ellenőrzése
Légi közlekedési vállalatként jogi kötelezettségünk ellenőr, hogy minden utas rendelkezzen a be-, ki- és tranzitálási okmányokkal, valamint az indulási, cél- és tranzitállamok hatályos jogszabályai által előírt egészségügyi és egyéb dokumentumokkal.
Ebben az összefüggésben ügynökeink szisztematikusan ellenőrzik az utasok utazási okmányainak meglétét és azok nyilvánvaló szabályszerűségét. Ha kétség merül fel a bemutatott okmányok szabályszerűségre vonatkozóan, illetve néhány különösen kockázatos repülőtér esetében, további ellenőrzés céljából és/vagy az elvégzett ellenőrzés bizonyítékaként fényképet készíthetnek az okmányokról.
A feldolgozás jogalapja: ez az adatkezelés részben jogszabályi kötelezettségen, részben pedig azon jogos érdekünkön alapul, hogy bizonyítékunk legyen az ellenőrzés megtörténtéről, és így szükség esetén meg tudjuk védeni magunkat szankciókkal vagy peres eljárással szemben.
Tárolási időtartam: A fényképek tárolási időtartama (1) hónap. Ha értesítést kapunk arról, hogy egy utastól megtagadták a belépést, az adatokat a Belügyminisztérium felé történő észrevételeink alátámasztására használjuk és csak korlátozottan hozzáférhető módon őrzünk a vizsgálat ideje alatt, amit szükség esetén meghosszabbíthatunk a jogi eljárás végéig.
- API (Előzetes utasinformáció): a bejelentkezéskor gyűjtött azonosító és utazással kapcsolatos adatok,
- PNR (utasnyilvántartási adatok): a foglalási adatokat automatikusan továbbítjuk az UIP-nak.
Vállaljuk, hogy az Ön személyes adatait csak addig őrizzük meg, ameddig az a jelen Irányelvek 5. szakaszában leírtaknak megfelelően a feldolgozásuk céljához szükséges. Ezeket a megőrzési időszakokat az általunk végzett adatfeldolgozás céljainak megfelelően határozzuk meg, és figyelembe vesszük az alkalmazandó jogi rendelkezéseket, amelyek bizonyos adatkategóriák esetében különleges megőrzési időszakot írnak elő, az alkalmazandó elévülési időszakokat és a CNIL, a francia adatvédelmi hatóság ajánlásait az adatfeldolgozás bizonyos kategóriáira vonatkozóan.
A jelen változat 2025. július 15-től érvényes. Fenntartjuk a jogot, hogy a jelen Irányelveket időközönként módosítsuk. Minden módosítást közzéteszünk a weboldalunkon. Kérjük, hogy rendszeresen tekintse meg, különösen akkor, amikor új járatokra foglal társaságunknál.