Adatvédelmi irányelvek
Adatvédelmi kötelezettségvállalásaink
Az Air France elkötelezett amellett, hogy egyedülálló utazási élményt nyújtson ügyfeleinek, miközben tiszteletben tartja és védi magánéletüket. Adatvédelmi irányelveink célja, hogy Ön jobban átlássa, hogyan használjuk fel személyes adatait, hogyan védjük azokat, és hogyan gyakorolhatja jogait. • Az Ön adatait mindig az EU adatvédelmi szabályainak és az egyéb alkalmazandó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően dolgozzuk fel, hogy megvédjük azokat a jogosulatlan hozzáféréstől és biztosítsuk az adattovábbítás biztonságát. • Átláthatóan kezeljük az általunk gyűjtött adatok felhasználásának módját. • Érthetően ismertetjük, hogy milyen előnyökkel jár az Ön adatainak velünk való megosztása, illetve kommunikációnkat az Ön igényeihez és preferenciáihoz igazítjuk. • Mindezt könnyen érthető nyelvezetet használva és az Air France és a partner légitársaságok útjain keresztül tesszük. • Ön rendelkezhet az adatai felett, és visszajelzéseit felhasználjuk szolgáltatásaink folyamatos fejlesztésére. • Gondoskodunk adatainak biztonságáról. Abban a valószínűtlen esetben, ha az Ön adatait feltörik, a lehető leghamarabb megállítjuk a kiszivárgást, és azonnal értesítjük Önt. • Ha adatait meg kell osztanunk szervezetünkön kívül annak érdekében, hogy ezáltal szolgáltatásokat nyújthassunk Önnek, és jobban megismerjük az Ön igényeit, ezt az adatvédelmi irányelveinkben kifejezetten feltüntetjük. Az Ön hozzájárulása nélkül nem adjuk el és nem adjuk bérbe személyes adatait külső szervezeteknek. • Komolyan vesszük az Ön adatait, és intézkedéseket vezetünk be személyes adatainak védelme és biztonsága érdekében.
Az Ön személyes adatainak védelme
Szolgáltatásainak, különösen a weboldalon vagy mobilalkalmazásokban elérhető szolgáltatásainak igénybevételekor az AIR FRANCE mint adatfeldolgozó, személyes adatokat gyűjt és dolgoz fel Önről. A jelen adatvédelmi irányelvek („Irányelvek”) minden általunk feldolgozott adatra vonatkoznak, különösen amikor Ön foglalást végez, jegyet vásárol, velünk utazik, megvásárolja vagy igénybe veszi valamennyi szolgáltatásunkat, meglátogatja weboldalunkat, használja mobilalkalmazásainkat, vagy amikor kapcsolatba lép velünk az Ön számára elérhetővé tett különböző csatornákon keresztül. Fontos, hogy elolvassa a jelen Irányelveket, valamint minden más adatvédelmi irányelvet is, amelyet esetleg elküldünk Önnek – például a Flying Blue adatvédelmi irányelveit, ha Ön hűségprogramunk tagja –, hogy teljes mértékben tisztában legyen azzal, hogyan dolgozzuk fel személyes adatait, hogyan védjük azokat, és hogyan gyakorolhatja jogait. A jelen Irányelvek nem minősülnek szerződésnek, és nem keletkeztetnek szerződéses kötelezettséget.
Mivel a magánélet tiszteletben tartása az egyik fő szempontunk, és a szolgáltatásaink igénybevételével nyújtani kívánt élmény középpontjában áll, vállaljuk, hogy magas szintű védelmet biztosítunk ügyfeleink, leendő ügyfeleink, weboldalunk vagy mobilalkalmazásaink felhasználói és általában véve minden, a feldolgozási műveleteinkben érintett személy személyes adatai számára. Vállaljuk, hogy betartjuk az általunk végzett valamennyi személyes adat feldolgozására vonatkozó előírásokat, különösen az 1978. január 6-i, módosított francia adatvédelmi törvény és az általános adatvédelmi rendelet (EU 2016/679 rendelet) vagy „GDPR ” rendelkezéseit. Különösen a következő elvek mellett köteleztük el magunkat:
Az Ön személyes adatainak feldolgozása jogszerűen, tisztességesen és átlátható módon történik (jogszerűség, tisztesség, átláthatóság stb.). Az Ön személyes adatait meghatározott, egyértelmű és jogszerű célokból gyűjtjük, és azokat nem dolgozzuk fel az említett célokkal összeegyeztethetetlen módon (célhoz kötöttség stb.). Az Ön személyes adatait megfelelő és releváns módon gyűjtjük, és a feldolgozás céljára korlátozva (adatminimalizálás). Az Ön személyes adatai pontosak, naprakészek, és minden ésszerű lépést megteszünk annak érdekében, hogy a feldolgozásuk céljára tekintettel pontatlan adatokat töröljük vagy frissítsük (pontosság stb.).
Vállaljuk, hogy megfelelő belső eljárásokat vezetünk be annak érdekében, hogy valamennyi alkalmazottunk tudatosságát növeljük, és hogy szervezetünkön belül biztosítsuk e szabályok betartását. Ezenkívül vállaljuk, hogy megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajtunk végre a megfelelő biztonsági szint garantálása és az Ön személyes adatainak védelme érdekében a feldolgozási műveletek kezdetétől fogva. Végül, szerződésben megköveteljük a személyes adatok védelmének azonos szintjét alvállalkozóink esetében is. E szabályok megfelelő alkalmazásának biztosítása érdekében Adatvédelmi Tisztviselőt (DPO) neveztünk ki, aki a francia adatvédelmi hatóság, a Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés (CNIL) fő kapcsolattartója.
5.1 Az adatfeldolgozás céljai A személyes adatok felhasználásának fő céljai a következők: a) Szolgáltatásaink nyújtása az Ön számára Általános információk: a foglalások, utazási megállapodások és vásárlások kezelése érdekében a 3.1. pontban felsorolt információk többségét fel kell dolgoznunk. Többek között szükségünk van az Ön személyazonosító adataira, hogy azonosítani tudjuk Önt és kiállíthassuk a jegyét. Ahhoz, hogy a járatával, az utazás különböző szakaszaival (utasfelvétel, beszállás) és a járat állapotának változásával kapcsolatos összes információt meg tudjuk adni Önnek, szükségünk van az Ön elérhetőségeire. Annak érdekében, hogy az Ön elvárásainak megfelelő szolgáltatást nyújthassunk, az Ön utazásával és preferenciáival kapcsolatos adatokat is feldolgozzuk, különösen akkor, ha személyes fiókot is létrehozott. Az adatfeldolgozás jogalapja: Azért dolgozzuk fel az Ön személyes adatait, mert ez szükséges az Ön szállítási szerződésének teljesítéséhez és szolgáltatásaink nyújtásához. b) Hűségprogramjainkban való tagságának kezelése Általános információk: Annak érdekében, hogy Ön vagy vállalkozása részesülhessen a hűségprogramjaink által nyújtott kedvezményekből és jutalmakból, feldolgozzuk az Ön nevét, elérhetőségi adatait, tagsági adatait, foglalási adatait, vásárlásait és adott esetben a szolgáltatásainkkal való bármilyen interakciót vagy kommunikációt (lásd a 3.1 a, b, c, e, f pontot). Az adatfeldolgozás jogalapja: Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel, mert ez szükséges az Ön tagsági szerződésének teljesítéséhez, a fiókjai és a kapcsolódó előnyök kezeléséhez. c) Szolgáltatásaink online vagy mobilalkalmazásainkon keresztül történő nyújtása és optimális felhasználói élmény biztosítása Általános információk: például az Ön nevét és a járatára vonatkozó adatokat használjuk akkor, amikor bejelentkezik a mobilalkalmazásunkban. Online szolgáltatásaink és az alkalmazás egyes részei felhasználják az Ön tartózkodási helyét, például a legközelebbi hely megmutatásához. Annak érdekében, hogy egyszerűsítsük online szolgáltatásaink és alkalmazásaink használatát, és a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek, elemezhetjük az általunk az Ön számára kínált digitális média használatát, elsősorban sütik és hasonló technológiák segítségével (lásd a 3.1 g) pontot). Például arra törekszünk, hogy megtudjuk, melyik digitális csatornát (e-mail, közösségi hálózat) vagy eszközt (asztali számítógép, táblagép vagy okostelefon) részesíti előnyben, hogy kommunikációnkat az Ön által leginkább használt csatornához vagy digitális eszközhöz igazíthassuk. Ha megszakítja a foglalási munkamenetet a weboldalunkon, küldhetünk Önnek egy e-mailt a munkamenetére mutató linkkel, hogy ott folytathassa, ahol abbahagyta. Ilyen típusú e-mailt csak akkor küldünk Önnek, ha Ön ezt kérte, vagy ha beleegyezett, hogy frissítéseinket és különleges ajánlatainkat e-mailben kapja meg (lásd a 4.1.e. szakaszt). Az ilyen e-mailekhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja a leiratkozási linkre kattintva, a fiókjában (ha van ilyen) megadott kommunikációs beállítások módosításával, vagy ha kapcsolatba lép velünk (lásd fentebb a 9. „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?” című szakaszt). Az adatfeldolgozás jogalapja: Azért dolgozzuk fel az Ön személyes adatait, mert ez szükséges az Ön fuvarozási szerződésének teljesítéséhez és szolgáltatásaink nyújtásához, valamint a fent leírt jogos érdekek miatt, hogy jobban ki tudjuk szolgálni Önt az Ön által választott csatornán keresztül. Az Ön földrajzi helyére vonatkozó adatok feldolgozása az Ön hozzájárulása alapján történik. d) Statisztikai tanulmányok készítése és termékeink és szolgáltatásaink javítása Általános információk: kutatásokat végzünk szolgáltatásaink, hűségprogramjaink, weboldalaink, mobilalkalmazásaink és közösségi hálózataink használatáról, valamint ügyfeleink és felhasználóink viselkedési trendjeiről és preferenciáiról. Kutatásaink eredményeit arra használjuk fel, hogy jobb szolgáltatásokat és ajánlatokat dolgozzunk ki ügyfeleink számára, javítsuk hűségprogramjainkat, jobb ügyfélszolgálatot nyújtsunk, valamint javítsuk weboldalaink és mobilalkalmazásaink kialakítását és tartalmát. A személyes adatok kategóriái: kutatásaink végzéséhez felhasználhatjuk a 3.1. pontban leírt személyes adatok kategóriáit. Az általunk végzett különböző felméréseket arra is felhasználjuk, hogy mérjük az Ön elégedettségét és jobban megismerjük az Ön elvárásait. Például az Ön foglalási adatait és az Ön által vásárolt kiegészítő szolgáltatásokat (extra poggyász és ülőhely opciók) arra használjuk, hogy javítsuk szolgáltatásainkat és relevánsabb ajánlatokat nyújtsunk. Ha elemzéseink azt mutatják, hogy például bizonyos járatok utasai nagyobb valószínűséggel választják azokat az ülőhelyeket, amelyek nagyobb helyet biztosítanak számukra, akkor felhasználhatjuk ezt az információt arra, hogy hasonló járatokon több azonos típusú ülőhelyet kínáljunk. Az adatfeldolgozás jogalapja: Az Ön személyes adatait a fentiekben leírt jogos érdekek miatt dolgozzuk fel. Az alkalmazandó rendelkezésekkel összhangban Ön jogosult arra, hogy az Ön különleges helyzetére vonatkozó okokból tiltakozzon személyes adatainak statisztikai kutatási célú feldolgozása ellen (lásd a 9. „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT? című szakaszt). e) Marketingkampányaink teljesítményének mérésére: Személyes adatait felhasználhatjuk marketingkampányaink teljesítményének mérésére az „5.1.e)” pontban leírt hirdetési partnereinken keresztül. f) Az Ön érdeklődésére szabott frissítések és speciális ajánlatok küldésére Általános információk: ha feliratkozott, személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat küldünk Önnek e-mailben a vállalatunkkal kapcsolatos termékekről és szolgáltatásokról. Ön bármikor leiratkozhat (lásd az alábbi feltételeket). Csatornák: Különböző csatornákat használunk, mint például e-mail, leküldéses mobilos értesítések, postaszolgálat, hirdetési felület a weboldalakon és a közösségi hálózatokon. Például:
A foglalással és a járatkezeléssel kapcsolatos e-mailek: Ha repülőjegyet foglal nálunk, több e-mailt is kap a foglalásával kapcsolatban (például a foglalási visszaigazolást, az utasfelvételi és beszállási információkat). Ezek az üzenetek a vállalatunkkal kapcsolatos termékek és szolgáltatások reklámjait és ajánlatait is tartalmazzák. A termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos vállalati híreket és ajánlatokat tartalmazó e-mailek: Ezek az e-mailek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint partnereink által kínált hasonló szolgáltatásokkal kapcsolatos ajánlatokat tartalmaznak. Az Ön beleegyezésével különleges alkalmakkor, például születésnapja alkalmából különleges ajánlatot küldhetünk Önnek e-mailben, vagy személyre szabott ajánlatokat küldhetünk egy közelgő utazásra a visszatérését követő hónapokban. Flying Blue- és Bluebiz-e-mailek: Flying Blue törzsutasprogramunk tagjaként e-mailben értesül a fiókja állapotáról és a program alapvető működéséhez szükséges összes információról. Feliratkozhat a Flying Blue, a résztvevő légitársaságok és egyéb partnereink legfrissebb programhíreire és személyre szabott ajánlataira is. Ha Ön tagja BlueBiz hűségprogramunknak, e-mailben megkapja a program legfrissebb híreit, valamint a mi és partnereink ajánlatait. A Flying Blue adatvédelmi irányelveiben további információkat talál a programban való tagsággal kapcsolatban gyűjtött személyes adatokról. A Flying Blue és a Bluebiz weboldalán áttekintést talál a részt vevő légitársaságokról és Flying Blue és Bluebiz partnereinkről is. Közvetlen üzenetek más kommunikációs csatornákon keresztül: Más kommunikációs csatornákat is használhatunk arra, hogy személyre szabott reklámot és különleges ajánlatokat tartalmazó közvetlen üzeneteket küldjünk Önnek, például postai úton, leküldéses mobilos értesítéseken vagy közösségi csatornákon (pl. Messenger, WhatsApp vagy WeChat). Releváns információk és személyre szabott hirdetések megjelenítése a weboldalakon és alkalmazásokban: lásd a sütikre vonatkozó szabályzatunkat. Személyes adatait arra is felhasználhatjuk, hogy kizárjuk Önt az Ön számára már nem releváns hirdetésekből. Ha például Ön személyes AIR FRANCE- vagy Flying Blue-fiókjával jelentkezik be weboldalunkra, vagy ha egy e-mailben található hivatkozáson keresztül látogat el oldalainkra, a böngészési és kattintási szokásait adatkezelési platformunkon összekapcsoljuk az Ön foglalási adataival. Ezeket az adatokat elsősorban arra használjuk, hogy kizárjuk Önt a további hirdetésekből, ha már lefoglalt egy járatot. Személyre szabott közönségcélzás a közösségi médiaplatformokon keresztül: eldöntheti, hogy kapjon-e személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat az Ön által használt közösségi médiaplatformokon, például a Facebook Custom Audience programján keresztül. Ez a program többek között lehetővé teszi számunkra, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat jelenítsünk meg az Ön hírfolyamában a Facebook platformjain, elsősorban a Facebook Messengeren és az Instagramon. Ezt a programot arra is használhatjuk, hogy kizárjuk Önt a Facebook platformokon zajló reklámkampányokból, ha például már kapott hirdetéseket vagy hasonló ajánlatokat e-mailben. Annak érdekében, hogy a Facebook megállapíthassa, hogy Ön már rendelkezik-e fiókkal, e-mail-címét és telefonszámát biztonságos (hashed) és álnevesített módon osztjuk meg. Más adatokat nem osztunk meg a Facebookkal. Ezzel szemben a Facebook csak összesített adatokat szolgáltat nekünk a hirdetési kampányok hatékonyságáról. Ezek az adatok nem kapcsolhatók közvetlenül Önhöz. A Facebook nem közli velünk, hogy Önnek van-e Facebook-fiókja vagy nincs. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy személyes adatai biztonságban és bizalmasan kezelve maradjanak. Egy adott Facebook-kampány célközönségének meghatározásához felhasználhatjuk az Ön foglalási adatait vagy a weboldalaink, mobilalkalmazásaink vagy más digitális médiumok használata során gyűjtött adatokat. A Facebook az Önről gyűjtött adatokat hasonló célközönség azonosítására is felhasználhatja. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy új közönséget érjünk el a Facebookon keresztül. A Facebook erre a célra létrehozott oldalain tájékozódhat arról, hogy az Ön adatait hogyan használják fel a személyre szabott közönségprogramhoz , és hogyan ellenőrizheti a Facebook által az Önnek küldött hirdetések személyre szabásához használt információkat . A Facebook adatvédelmi irányelveit is megtekintheti. Más közösségi hálózatok, például a Google, a Twitter, a LinkedIn, a Pinterest, a Snapchat, a WeChat, a Kakaotalk és a LINE által kínált hasonló programokban is részt vehetünk. Felkérjük, hogy az adatok feldolgozásának módjáról tájékozódjon az említett közösségi hálózatok adatvédelmi irányelveiben. Ha rendelkezik Air France-fiókkal, a bejelentkezés után a https://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences oldalon módosíthatja a „Személyre szabott ajánlatok az Air France-tól” beállítását, hogy kikapcsolja a személyre szabott ajánlatokat. Ha nem rendelkezik Air France-fiókkal, forduljon hozzánk (lásd az alábbi 9. „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?” című szakaszt). Ha kapcsolatba lép velünk, kérjük, használja azt az e-mail-címet, amelyre vonatkozóan vissza kívánja vonni a hozzájárulását. A sütikről szóló irányelveink elfogadásával hozzájárulhatott ahhoz is, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat kapjon a közösségi platformokon. Ezután a Sütik kezelésére vonatkozó irányelveinkben tájékozódhat arról, hogyan vonhatja vissza hozzájárulását.
Személyre szabott ajánlatok: célunk, hogy az Ön érdeklődéséhez igazított és az Ön elvárásainak megfelelő ajánlatokat nyújtsunk Önnek szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban. E célra a 3.1. szakaszban leírt személyes adatok kategóriáit használhatjuk fel. Például az Ön hozzájárulásával küldhetünk Önnek egy e-mailt, miután visszatért egy utazásról, a foglalási előzményeken alapuló ajánlatokkal, hogy inspiráljuk Önt a következő utazásra. Ugyanilyen típusú közlemények keretében más hasonló, partnereink által nyújtott szolgáltatásokat is kínálhatunk, például autóbérlést, biztosítási szolgáltatásokat vagy szállodai szobafoglalásokat. Ebben az esetben minden közleményt az AIR FRANCE küld. E célra az Ön hozzájárulása nélkül nem osztunk meg adatokat partnereinkkel. Az adatfeldolgozás jogalapja: a vállalatunkkal való kapcsolatának jellegétől (ügyfél vagy érdeklődő) és az Önnek küldött közleményektől függően az Ön hozzájárulása alapján vagy jogos érdekeink, illetve partnereink jogos érdekei alapján (a kereskedelmi célú üzletszerzésre vonatkozó szabályokkal összhangban) az Ön személyes adatait az ebben a bekezdésben leírtak szerint kezeljük annak érdekében, hogy szolgáltatásainkat népszerűsítsük, és közvetlen marketingtevékenységet folytassunk a vállalatunkkal való kereskedelmi kapcsolatára tekintettel. Önnek bármikor joga van tiltakozni személyes adatainak közvetlen üzletszerzési célú felhasználása ellen (lásd a 9. „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?” című szakaszt). Leiratkozás: bármikor leiratkozhat a személyre szabott hirdetések és ajánlatok fogadásáról. Az alábbiakban ismertetjük a leiratkozás módját.
E-mail: a leiratkozási linkre kattintva bármikor leiratkozhat a foglalási és hűségprogramunkkal kapcsolatban küldött e-mailekben, valamint a meglévő feliratkozásai alapján küldött e-mailekben található hirdetéseinkről és ajánlatainkról. Ha rendelkezik Flying Blue-fiókkal, leiratkozhat a profiljában található kommunikációs beállítások módosításával is. Ha leiratkozik, akkor csak a szolgáltatásaink igénybevételéhez szükséges e-maileket kapja meg (például a foglalási visszaigazolást, az utazásról szóló emlékeztetőt és az elektronikus jegyet), vagy ha Ön a Flying Blue hűségprogramunk tagja, csak a program működésével kapcsolatos e-maileket (például a fiókja állapotáról szóló üzeneteket). Postai levél: Ön tiltakozhat a személyre szabott ajánlatok postai úton történő kézbesítése ellen, ha kapcsolatba lép velünk (lásd az alábbi 9. „HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?” című szakaszt). Egyéb kommunikációs csatornák: ha Ön úgy döntött, hogy személyre szabott hirdetéseket és ajánlatokat szeretne kapni mobilos értesítéseken keresztül, akkor az okostelefonja beállításainak módosításával iratkozhat le (leküldéses értesítések esetén). Látogasson el a közösségi hálózat szolgáltatójának weboldalára, ahol további információkat talál arról, hogyan iratkozhat le a közösségi hálózatokon (pl. Messenger, WhatsApp és WeChat) keresztül érkező személyre szabott hirdetések és ajánlatok fogadásáról. Kapcsolatfelvétel Adatvédelmi Osztályunkkal: bármikor kapcsolatba léphet velünk, hogy leiratkozzon a reklámokat és ajánlatokat tartalmazó üzenetekről (lásd az alábbi 9. pontot: „ HOGYAN GYAKOROLHATJA JOGAIT?”).
- API (Előzetes utasinformáció): a bejelentkezéskor gyűjtött azonosító és utazással kapcsolatos adatok,
- PNR (utasnyilvántartási adatok): a foglalási adatokat automatikusan továbbítjuk az UIP-nak.
Vállaljuk, hogy az Ön személyes adatait csak addig őrizzük meg, ameddig az a jelen Irányelvek 5. szakaszában leírtaknak megfelelően a feldolgozásuk céljához szükséges. Ezeket a megőrzési időszakokat az általunk végzett adatfeldolgozás céljainak megfelelően határozzuk meg, és figyelembe vesszük az alkalmazandó jogi rendelkezéseket, amelyek bizonyos adatkategóriák esetében különleges megőrzési időszakot írnak elő, az alkalmazandó elévülési időszakokat és a CNIL, a francia adatvédelmi hatóság ajánlásait az adatfeldolgozás bizonyos kategóriáira vonatkozóan.
A jelen változat 2021. május 15-től érvényes, és a 2021. március 1-jei változat helyébe lép. Fenntartjuk a jogot, hogy a jelen Irányelveket időről időre módosítsuk. Minden módosítást közzéteszünk a weboldalunkon. Kérjük, hogy rendszeresen tekintse meg, különösen akkor, amikor új járatokra foglal társaságunknál.